WasteWorks Media

Client: SintLucas
Year of realization: 2019

De opdracht

SintLucas heeft mij gevraagd de corporate identity van Wasteworks te ontwikkelen. Wasteworks is een bedrijf dat zich richt op het recyclen plastic doormiddel van het ontwerpen van nieuwe producten die gemaakt zijn van plastic afval.

Uitwerking

Plastic afval is overal te vinden in de oceanen op stranden in steden etc. Dit is een erg groot probleem omdat dit is schadelijk voor de mens en dieren. Er zijn nog weinig oplossingen voor dit probleem. Waste Works biedt hier een oplossing. Om van waardeloos plastic iets moois te maken samen met verschillende ontwerpers echt designproducten te maken. Hierdoor maken wij van iets waardeloos iets heel per- soonlijks en duurzaams door elk kwartaal een andere (sub)cultuur in zonnetje te zetten hierdoor stijgt de persoonlijke waarde en koop je een echt uniek stuk (tegenovergestelde van massaproductie zoals bijv. Ikea) . Wij maken van het plasticprobleem iets moois en positiefs.

The Ocean Cleanup program is bezig met het schoonmaken van onze oceanen maar wat gebeurd met al dat plastic? Dat komt voor een deel bij ons terecht. Wij maken hier vervolgens met verschillende ontwerpers luxeproducten mee. Met de verkoop van deze producten gaat een deel van de opbrengst naar de Ocean Cleanup program om hun financieel te ondersteun bij (nieuwe) projecten.

Media toepassing

 De kleuren van de mediatoepassingen worden aangepast aan het land/(sub)cultuur wat op het moment in het zonnetje staat. Vormgeving ziet er verzorgd uit en word op een artistieke manier geuit (zoals je ook terug zou vinden bij bijv. een musea). Het logo van WasteWorks is een eend een bad eend drijft net als de plasticsoep in het water.