De opdracht
SintLucas heeft mij gevraagd de visuele identiteit van Activate te ontwikkelen. Vanuit een nulstand de ‘look en feel van het bedrijf te creëren’.
Uitwerking (product)
Uit mijn onderzoek is gebleken dat veel mensen opzoek zijn naar motivatie en doorzettingsvermogen zodat deze mensen niet in een ‘dal’ vallen na een paar maanden sporten, ze hebben een stukje drive nodig om door te gaan met sporten. En ook de mogelijkheid nodig hebben op hun eigen snelheid dingen op te pakken zonder dat ze zich bekeken voelen door andere mensen. Activate pleit voor een omgeving waarin mensen deels in een virtuele omgeving zichzelf af kunnen schermen om zo hun doelen te behalen. Hierbij kunnen ze ook punten verdienen met de behaalde doelen die ze daarna kunnen inzetten voor een hapje en/of een drankje of verschillende sportartikelen, denk hierbij aan bijvoorbeeld een sporthorloge. Door gebruik te maken van deze virtuele omgeving kan op maat gemaakte programma’s en schema’s worden opgesteld helemaal naar eigen hand. Activate maakt sporten niet alleen gezond maar ook leuk en toegankelijk.
Relatiegeschenk bij inschrijving:
Bij inschrijving ontvangt het lid een VR-bril waar een telefoon in past, zodat leden niet alleen in de sportschool schema’s en lessen kunnen volgen maar ook thuis via de app van Activate.
Verpakking sporthorloge:
Door te sporten behaald ieder lid punten. Met deze punten kun je sparen voor beloningen zoals eten en drinken aan de sportbar, maar voor prijzen als een sporthorloge deze zit ingepakt in een verpakking die er uit ziet als een ‘achievement’ in de gaming wereld.
Verpakking ledenpas:
Een doosje in de vorm van een arcade spel. In dit doosje zit de VR-bril en het ledenpasje.